Amit te is megkérdeznél egy divattervezőtől – Interjú Beregszászy-Nagy Alexandrával

zsurizesen.JPG

Sziasztok! :) Már volt a blogon hasonló témában interjú, de úgy gondoltam jó ötlet lenne ezt a „Amit te is megkérdeznél egy divattervezőtől” sorozatot folytatni és ezért nagyon örültem, amikor lehetőségem nyílt Beregszászy-Nagy Alexandrával, divattervezővel interjút készítenem. Az interjú apropója az volt, hogy Alexandra tervezése bekerült az Auchan európai alkalmi kapszulakollekciójába. Ez azt jelenti, hogy az Auchan áruházakban Alexandra tervezését is megvásárolhatjátok, amit nagyon ajánlok, főleg, ha még nincs meg a karácsonyi outfit! :) Természetesen emellett több olyan kérdést is próbáltam feltenni, ami számotokra is érdekes lehet és amire én is kíváncsi voltam:

Mit jelent számodra a divat?

Eléggé közhelyes lenne azt írni, hogy a világot, de így van! Azt hiszem képtelen lennék divat nélkül élni, nekem ez jelenti egyben a kihívásokat és ez jelenti a kikapcsolódást is. Ha nem érzem magam divatosnak akkor nem érzem magamat jól sem a bőrömben.

Sok embertől halljuk, hogy a ruhatervezés nem Magyarország hazája. Én ezzel egyáltalán nem értek egyet. Neked ruhatervezőként, erről mi a véleményed? Mindig is ez a szakma érdekelt?

Nem feltétlen értek ezzel a kijelentéssel egyet, de részben sajnos igaz. Úgy gondolom, hogy Magyarország javuló tendenciát mutat a divat terén, ez egyértelmű, azonban bőven van még hova fejlődni a nyugathoz képest. Ezt nyilván az itthoni eltérő keresetek is szabályozzák.

A magyar emberek öltözködését abszolút nem nevezném nyitottnak, inkább maradnak a komfortzónájukon belül. Én eleinte nem divattervezőnek készültem – teljesen más irányba haladtam – egészen 20 éves koromig, amikor is rájöttem, hogy ez az az út, amit mindig is akartam járni.

cedulam.jpg                                                      Cédula az Alexandra által tervezett ruhákon

Honnan merítesz inspirációt? Ezt a munkádat mi ihlette?

Inspirációt mindig máshonnan merítek. Általában az internetről, de megesik, hogy egyszer-egyszer az utcán sétálva is meglátok egy olyan dolgot, ami megtetszik, lefotózom és aztán a későbbiekben felhasználom. Az Auchannak tervezett munkámnál az inspiráció témaköre adott volt, küldtek nekünk egy moodboardot és aztán abból lehetett kiragadni azt, ami minket inspirál. Engem a víz és az olaj találkozása – így a hologrammos anyagok – ihlettek meg elsősorban. Továbbá figyelni kellett rá, hogy az öltözék ünnepi legyen, ezáltal ragaszkodtam a fekete színhez is.

szavazasra_bocsajtott_kep.jpgSzavazásra bocsátott kép

Milyen anyagokat kedvelsz a legjobban? Van olyan esetleg, amikor egy-egy anyag ad ihletet?

Persze! Nagyon sokszor előfordul, hogy egy-egy anyag ad ihletet, hiszen megtapintom az anyagot és már látom a szemeim előtt, hogy milyen ruhához passzolna az adott anyag. Bár kifejezetten kedvenc anyagom az nincsen, de mindig is preferáltam a csili-villi extravagáns anyagokat.

 Vannak olyan színek, amelyekkel szívesen dolgozol vagy olyanok, amelyeket kerülsz tervezésnél?

Nincsen kifejezetten olyan szín, amit kerülnék, a színhasználatom az általában az adott munkám kritériumaitól függ. Ettől függetlenül nagyon szívesen dolgozom pasztellszínekkel és a fehér különböző árnyalataival.

legyartott_ruha_2_1.jpg                           Fotózás Párizsban                                                          Bemutatón

Ez a munkád egy elegáns karácsonyi szett. Milyen stílusú ruhákat tervezel szívesen?

Feltűnőt. Ahogy az Auchanos munkámnál is látható, próbálok nem snassz és mindennapi lenni, hanem inkább a szokásostól eltérő. Szeretem a feltűnő anyagokat, amik odavonzzák az emberek szemét, de mégis ízlésesek.

nevtelen_terv_5.jpg

Legyártott ruhák

Szeretnék gratulálni, hogy bekerült a munkád az Auchan európai alkalmi kapszulakollekciójába. Mesélnél picit bővebben az Auchan áruház pályázatáról és arról, hogy ez hogyan zajlott le.

Köszönöm szépen! Első körben Auchan küldött az iskolámnak egy felkérést, miszerint mindenkinek terveznie kellett egy ünnepi, karácsonyi, női sziluettet, amely megállja a helyét egy szórakozóhelyen vagy akár egy céges vacsorán is. Ez egy Európa szerte meghirdetett pályázat volt, minden országból egy nyertes került ki, és a nyertes ruhák összességéből állt össze egy kapszulakollekció. Figyelembe kellett venni az Auchan vásárlói közösségét, az anyagok minőségét és a ruha gyártási költségeit is. Kellett készíteni egy komplett dossziét a végleges terveinkről, majd meg is kellett varrni a tervezett sziluettet. Ezután egy 14 tagú zsűri előtt kellett bemutatni a ruháinkat és válaszolni minden- a zsűri által feltett- kérdésre. Az első kör után megnevezték a legjobb 5 tanuló munkáját, amikre aztán közönségszavazást indítottak a legnagyobb közösségi portálon. A szavazás megnyerése után pedig meghívást kaptam Párizsba, ahol pedig a készre gyártott ruhákat egy divatbemutató keretein belül bemutatták. Itt találkozhattam rengeteg külföldi influencerrel, riporterekkel és résztvehettem fotózásokon is. Novembertől pedig már az Auchan polcain láthatjuk a ruháimat.

legyartott_ruha_1.jpg        Párizsi bemutatón Alexandra                                          Interjút készítenek Alexandrával Párizsban

Köszönöm szépen Alexandrának, hogy válaszolt a kérdéseimre! :) Örülök, hogy egy fiatal és tehetséges tervezőt mutathattam be nektek. Fontos, hogy ebben a kis országban is elismerjük a sikereket és kilépve komfortzónánkból nyitottak legyünk a újításokra akár az öltözködésünk terén is.

Alexandra Instagram oldala: https://www.instagram.com/brg__official/

Remélem tetszett ez a bejegyzés és köszönöm,hogy ma is velem tartottál. Megtalálsz még FACEBOOK-on és, YOUTUBE-on, INSTAGRAM-on is. Ha támogatsz egy like-kal vagy egy megosztással, azt is köszönöm neked! :)

sign_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://inspirationsofmanuela.blog.hu/api/trackback/id/tr8814496798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Elérhetőség

inspirationsofmanuela@gmail.com

További infó a CONTACT menüpontban. :)

Follow on Bloglovin

Találkozzunk Instagramon is ;)

Látogass el Facebookra :)

süti beállítások módosítása