Így NE írj blogbejegyzést

26996119_1928407067187232_1213559148_n.jpg

Sziasztok! :) A mai bejegyzés kicsit különlegesebb lesz, mert most nem divat vagy szépségápolási témáról írok, hanem pár jó tanácsot szeretnék leírni a blogolással kapcsolatban. Igaz még csak másfél éve indítottam a blogot, de néhány hibába én is belefutottam ez idő alatt. Szeretném megosztani veletek ezeket, mert ha blogot írsz, azért veheted hasznát és, ha blog indítást tervezel, akkor pedig azért találhatod hasznosnak ezt a rövid szösszenetet.

  1. Képek Rengetege

Ha ránézek egy blogra, akkor az első, ami szembe tűnik az a kép. Természetes, hogy a képek minősége is fontos, de emellett azt is figyelembe kell venned, hogy ne legyen a kép túlsúlyban a szöveggel szemben. Több régebbi bejegyzésemet inkább képekkel töltöttem meg, mert úgy gondoltam az a lényeg. Pedig rá kellett jönnöm, hogy a blog a sajátos írásmódodtól lesz egyedi, amiért az olvasók szeretni és követni fognak.

  1. Clickbait cím

A clickbait azt jelenti, hogy olyan címet adsz a bejegyzésednek, ami egy ismert mondatot vagy valami olyasmit rejt magában, ami ismerősen cseng az embereknek és rákattintanak. Ám a tartalomban teljesen más témát kezdesz el magyarázni. Én sose voltam a legjobb címadásban és így clickbait címekkel sem próbálkoztam. A clickbait címekkel ideig óráig be lehet vonzani az embereket, de idővel mindenki tudni fogja, hogy te vagy az a blogger, aki mindig ad egy ütős címet, ami mögött nincs semmi tartalom.

  1. Nincs kedved írni, de bejegyzés kell

Csak akkor kezdj neki a bejegyzésnek, ha van időd hozzá és kedved is. Sok régebbi és mostani bejegyzésem között észreveszem a különbséget. Ha úgy érzed nincs, ihleted ne írj, inkább várj egy kicsit. Ne gyárts muszájból tartalmat. Elkezdtem vezetni egy blogos és videós noteszt, amit mindig magammal hordok, így ha jön egy kreatív ötlet, akkor rögtön fel tudom jegyezni. Egy ilyen notesz neked is beválhat.

  1. Képek és Szöveg másolása

Amióta blogot vezetek arra törekszek, hogy tartalmilag és képileg is egyedit tudjak alkotni. Igen, eleinte nem voltak (és most se mondanám azért) csúcs minőségűnek a képeimet, de jó érzés az, hogy ezeket én készítettem. Ha a képek minősége tart vissza a blogolástól, akkor tölts le pár szuper alkalmazást (Snapseed, VSCO,  LD)  a mobilodra, amikkel javíthatsz egy picit a képeiden. A szövegmásolásnál nem tudok nagyobb hibát mondani. Ha blogot írsz, akkor azért írod, mert a saját gondolataidat szeretnéd megosztani és nem mások gondolatát. Persze, egy adott témához lehet forrásanyagot keresni, de azt is fel kell tüntetned, hogy honnan és kitől idézted az információt.

  1. Valótlan információk

Ha írsz egy bejegyzést, akkor tartalmilag is olyan munkát kell kiadnod a kezeidből, amiben te is hiszel és pontos információd van róla. Ha például szépségápolás témába adsz tanácsot, akkor csak olyan termékekről írj, amiket te is szívesen használsz és nem csalódtál benne. Ha pedig csalódtál, akkor írd le, hogy mi miatt volt negatív. A hitelesség nagyon fontos, hogy az olvasóid megbízzanak benned.

  1. Szöveg tagolás

Ha meglátsz egy blogbejegyzést, ami egyáltalán nincs tagolva ugye te se olvasod el szívesen? Ezért jó ötlet, ha több részre tagolod a szövegedet és sorkizárttá teszed. Az is célszerű lehet, ha a bejegyzésedben félkövérrel kiemeled a fontosabb részeket.

Nekem ez az hat dolog jutott eszembe, amiből mint írtam is párat már elkövettem. Kitudnád egészíteni ezeket vagy kommentbe leírod, hogy a hat közül melyiket követted már el te is?

Köszönöm, hogy ma is velem tartottál.:)

További tartalmakkal várlak

a FACEBOOK, INSTAGRAM  és YOUTUBE oldalamon.

sign_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://inspirationsofmanuela.blog.hu/api/trackback/id/tr5213593361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SemmiKülönös 2018.01.25. 18:34:11

Szia!

Egyetértek a leírtakkal. Nem szeretem az olyan posztokat amiben végeláthatatlan mondatokat, bonyolult szókapcsolatokat használ az író. Egy részt untat másrészt elvesztem a vezérfonalat, hogy miről is olvasok. Szerintem az a legjobb amikor egyszerűen és közérthetően fejezi ki magát az ember. A fotók feldobhatnak egy-egy írást és élvezetes lesz olvasni.
Én is foglalkozom blogírással, ha van kedved nézd meg és ha van véleményed, -akár építő jellegű kritika- szívesen venném.

A blogom címe: atemaazutcanhever.blog.hu

Hozzászólásokhoz is írhatsz vagy a semmikulonos1@gmail.com címre!

Nagyon köszönöm!

SK

Inspirations of Manuela 2018.01.25. 18:45:20

@SemmiKülönös: Szia! Örülök, hogy egyetértünk.:) Már írtam is véleményt az egyik bejegyzésedhez. :)

Elérhetőség

inspirationsofmanuela@gmail.com

További infó a CONTACT menüpontban. :)

Follow on Bloglovin

Találkozzunk Instagramon is ;)

Látogass el Facebookra :)

süti beállítások módosítása