Sziasztok! :) Az influencer fogalom igazából egy teljesen új fogalom számunkra, de valószínűleg te is követsz párat Instagramon. Miért is követjük őket? Mert sokkal befogadhatóbban tudják átadni a reklámot. Pár hete feltettem egy olyan kérdést Instagram story-ban, hogy ha van bármilyen kérdésetek az influencerséggel kapcsolatban, akkor azt küldjétek el. Több olyan kérdést is kaptam azzal kapcsolatban, hogy én például mikor döntöttem el, hogy influencer szeretnék lenni. Én úgy érzem, hogy még csak most cseppentem bele ebbe a világba és még látom az előttem lévő rögös utat. Ezért is a kérdések megválaszolásában Imreh Domonkos, az Instafame influencer ügynökség ügyvezetője segített és az ő válaszait fogjátok majd látni. A bejegyzés egyik legfontosabb célja, az lenne, hogy sikerüljön pár tévhitet eloszlatni, ami sokunk fejében él és például negatívan ítéli meg az influencerséget.
A legnépszerűbb kérdésetek azt volt, hogy mit is értünk az influencer szó alatt?
Az influencer befolyásol és valamiben példát mutat, egy stílust képvisel. Olyat oszt meg a közösségi médián, ami sok ember számára érdekes. Ha egy szóval szeretnénk kifejezni, akkor mondhatnánk véleményvezérnek. A formáló szerepe nagyon fontos.
Az első kérdés után többen is kérdeztetek a követőszámról, hogy a követőszám mennyire meghatározó?
A követőszám nem meghatározó, tehát lehet akár 3000 követőd is, ha rendelkezel egy erős követő táborral. Nemcsak a követőszámot kell nézni, az engagement rate-et is számításba kell venni, amelyet egy-egy kép, like és komment száma definiál.
Felmerül a kérdés, hogy akkor hány követővel kell rendelkezned, hogy influencerré válhass?
Már 3-4000 követővel is lehetsz influencer, hiszen az engagement rate a lényeges és például az alacsony like szám is árulkodó jel lehet. Az Instafamebe 5000 követőtől lehet bekerülni. Mikro influencereknek az 5000-10000 közötti követőtáborral rendelkezőket nevezzük. A 10000 és 70000 közöttiek a közép, az 70000 feletti követőtáborral rendelkezők a macro. Magyar viszonylathoz képest kevés macro influencer van.
A mikro influencerek milyen eséllyel indulnak?
Minél nagyobb trend, hogy a cégek kisebb influencereket keresnek meg, mert az ő feedjükben például kevesebb a reklám és lehet, hogy anyagilag jobban megéri több mikro influencerrel dolgozni, mint egy nagyobb követő táborral rendelkező influencerrel.
Gondolom már ti is találkoztatok olyan influencerekkel, akik nem valós követőtáborral rendelkeznek. Hogyan lehet az ilyen influencereket kiszűrni?
A Socialblade weboldal nyújthat segítséget, ahol visszamenőleg meg lehet nézni a követők számát. A videók nézettsége, a képek like száma is sokat mutat. A márkák pedig sokszor bekérik az Instagram Insight statisztikákat is.
Az Instafame-ről nap, mint nap hallani, de mégis mivel foglalkoznak? Miben nyújtanak segítséget az influencerek számára?
Az Instafame az egyik legnagyobb influencer ügynökség Magyarországon, amely az influencereket a márkához köti, influencer kampányokat szervez és ezek a kampányok a teljes adatbázis számára elérhetőek. A megrendelővel választják ki a megfelelő influencer jelölteket az adott kampányhoz. Az ügynökség nélkül sokkal nehezebb vagy lehetetlen lenne kapcsolatot teremteni a márkákkal. A márkáknak is előnyösebb egy ügynökséggel együttműködni, hiszen így garantált a jó eredmény.
Köszönöm szépen az interjút! Remélem ti is sok új információt tudhattatok meg az influencerséggel kapcsolatban. Az interjúból is kiderült, hogy a mikro influencerek tevékenységét már a márkák is észreveszik. Amit pedig sohasem szabad elfelejteni az az, hogy nem csak a követőszám határozza meg az influencert.
Te is követsz mikro influencereket?
Remélem tetszett ez a bejegyzés és köszönöm,hogy ma is velem tartottál. Megtalálsz még FACEBOOK-on és INSTAGRAM-on is. Ha támogatsz egy like-kal vagy egy megosztással, azt is köszönöm neked! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2018.08.01. 19:33:45
Mondjuk ha tudsz angolul, akkor könnyen leeshet, mi az; befolyásolással kapcsolatos, vajon mit csinálhat...
Void Bunkoid 2018.08.01. 19:36:03
Teljesen más dolog Will Smith, vagy emlegethetnék bármilyen híresebb-tehetségesebb színészt, popsztárt, sportolót. Ők igazából úgy befolyásolnak, hogy letettek valamit az asztalra, ami miatt egy rakat ember felnéz rájuk, és igen, azt fognak enni-hordani-nyomkodni, amit ők, hogy legalább egy kicsit "ő" legyenek.
De egy mezei, tízemeletes panelből instázgató influencer _semmivel_ nem több, mint a három lakással arrébb lakó nem-influencer szomszédja. Maximum exhibicionistább.
Valós teljesítmény nélkül pedig - ezt nem írtad le - influencerré válni főleg ma már, a rengeteg influencer idejében - bizony csak "szavazatvásárlással" lehet. Like- és követőfarmolással, aminek következtében elég, ha pár napig a főoldalon vagy, utána már önkéntelenül is rád kattint meg bekövet annyi ember, hogy meglegyen a szám.
De ez akkor is - így nem eléred a népszerűséget valami olyannal, amit nem tud rajtad kívül senki vagy csak nagyon kevesek, hanem...megveszed.
Inspirations of Manuela 2018.08.01. 19:41:49
Egy embernek miért kell sportolónak lennie, hogy letegyen vmit az asztalra? Mondjuk egy panelből instázó miért is ne tehetne le vmit az asztalra és miért ne lehetne példamutató? Nem szabad mindenkit egy kalap alá venni!
Void Bunkoid 2018.08.02. 15:03:01
Egy valódi tehetség/sztár (csak a már emlegetett Will Smith-tel hadd példálózzak, aki amúgy valóban jó színész, próbáld összevetni a Barátok közt ripacs-affektáló színészeivel, pláne önmagaddal :)) folyamatosan népszerű (esetleg amíg nem keveredik valami szexbotrányba, manapság az a menő), míg az instás influencerkék egyrészt meglehetősen pünkösdi királyok (a többtízezres követőtábor is akár hetek alatt a béka segge alá zuhanhat, ha feltűnik egy jobb seggű/még luxibb influencer a láthatáron), valamint - ezt már többen is írták - azért egy átlag influencer által bemutogatott minőségi termékeket a követőtáboruknak a 99,9 százaléka egyszerűen nem engedhet meg magának, nem azért nézi az oldalt, hogy na most akkor ő is elmegy a mittoménmilyen thai szállodába, vagy ő is vesz egy Rolexet, hanem csak a nyálát csorgatja. Ez pedig a thai szállodának meg a Rolexnek marhára nem bevétel.
Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2018.08.02. 15:03:28
okoshka 2018.08.02. 15:03:37
efi 2018.08.02. 15:03:45
Na de miért is akarnánk reklámokat nézegetni? Nem szeretjük a reklámokat.